Κλοπές οχημάτων στο Π. Φάληρο

Εξαρθρώθηκε από την Υποδιεύθυνση Δίωξης Εγκλημάτων Κατά Ζωής και Ιδιοκτησίας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής εγκληματική οργάνωση τα μέλη της οποίας διέπρατταν κλοπές συγκεκριμένων τύπων οχημάτων, ιδιαίτερα εμπορικών και με μεγάλη αγοραστική ζήτηση, στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, όπως FORDOPELTOYOTA και SMART.
Στο πλαίσιο εκτεταμένης, οργανωμένης και άρτια συντονισμένης αστυνομικής επιχείρησης, που πραγματοποιήθηκε πρωινές ώρες της Δευτέρας, σε περιοχές της Δυτικής Αττικής και του κέντρου των Αθηνών, συνελήφθησαν 6 μέλη της οργάνωσης, ηλικίας 24 έως 52 ετών. Επιπλέον, ταυτοποιήθηκε και αναζητείται ένας 30χρονος, που σχετίζεται με την συγκεκριμένη οργάνωση.
Σε βάρος των συλληφθέντων σχηματίστηκε δικογραφία για τα – κατά περίπτωση – αδικήματα της συγκρότησης και ένταξης σε εγκληματική οργάνωση, διακεκριμένες κλοπές κατά συναυτουργία και κατά συρροή και σε απόπειρα, από άτομα που διαπράττουν διακεκριμένες κλοπές οχημάτων κατ’ επάγγελμα και κατά συνήθεια, για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όσον αφορά τα στοιχεία αναγνώρισης πλαισίου και κινητήρα, καθώς και για νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.
Από τη μέχρι στιγμής έρευνα, που ήταν εξειδικευμένη και χρονοβόρα, και που βασίστηκε στη συνδυαστική μελέτη και ανάλυση στοιχείων, προέκυψε ότι οι συλληφθέντες κατά το τελευταίο έτος είχαν συστήσει και ενταχθεί σε εγκληματική οργάνωση, η οποία προέβαινε σε κατ’ επάγγελμα κλοπές Ι.Χ. αυτ/των, με προτίμηση σε συγκεκριμένα μοντέλα που παρουσιάζουν μεγάλη αγοραστική ζήτηση.
Μέχρι και σήμερα, έχουν διαπράξει τουλάχιστον 12 κλοπές οχημάτων, κυρίως από τις περιοχές του Π. Φαλήρου και της Καλλιθέας, έχοντας κατά αυτόν τον τρόπο αποκομίσει παράνομο περιουσιακό όφελος το οποίο εκτιμάται ότι υπερβαίνει τις 200.000€. Παράλληλα εξετάζεται η συμμετοχή τους σε πλήθος άλλων παράνομων πράξεων που έχουν διαπραχτεί με την ίδια μεθοδολογία, ενώ ερευνάται και η προέλευση των κατασχεμένων πειστηρίων (δίκυκλων μοτοσυκλετών, κινητήρων, πινακίδων, εγγράφων και λοιπών αντικειμένων) καθώς και η ταυτοποίηση των κλοπών και των οχημάτων από τα οποία προέρχονται.
Επέλεγαν τα οχήματα με βασικό κριτήριο τη ζήτησή τους από το αγοραστικό κοινό και συνήθως φρόντιζαν πρώτα να έχουν στην κατοχή τους το τρακαρισμένο όχημα και στην συνέχεια αναζητούσαν όχημα να αφαιρέσουν, ίδιας μάρκας, τύπου και αν είναι δυνατόν και ίδιου χρώματος.
Στη συνέχεια είτε τοποθετούσαν τα ανταλλακτικά από τα κλεμμένα οχήματα με αυτά που έλειπαν ή είχαν καταστραφεί από τα «τρακαρισμένα», είτε πλαστογραφούσαν στους αριθμούς πλαισίου των κλεμμένων αυτοκινήτων, τους αριθμούς πλαισίου που είχαν τα τρακαρισμένα και τα παρουσίαζαν ως «νόμιμα».
Με αυτό τον τρόπο, καθίστατο δυσχερής έως και ανέφικτη, η ταυτοποίηση και ο προσδιορισμός της προέλευσης των εξαρτημάτων που τοποθετούνταν στα «τρακαρισμένα» αυτοκίνητα, επιτυγχάνοντας έτσι, την «νομότυπη» κυκλοφορία τους.
Αυτά που γίνονταν ανταλλακτικά κατέληγαν σε κατάστημα πώλησης ανταλλακτικών επί της οδού Φραντζή στον Νέο Κόσμο.
Στους χώρους των κλοπών, μετέβαιναν συνήθως τρία έως τέσσερα άτομα και συνήθως ένας ή δύο εξ αυτών αφαιρούσαν το όχημα, ενώ οι υπόλοιποι κινούνταν περιφερειακά λειτουργώντας ως «τσιλιαδόροι», προκειμένου να ενημερώσουν τον φυσικό αυτουργό, τόσο σε περίπτωση που κάποιος διερχόμενος πολίτης προσέγγιζε το σημείο, όσο και στην περίπτωση που κατέφθαναν περιπολικά της Αστυνομίας.
Κάθε όχημα που αφαιρούσαν, το μετέφεραν αρχικά στην Καλλιθέα και το στάθμευαν προσωρινά σε οδούς πλησίον του Κέντρου Πολιτισμού – Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος καλύπτοντάς το με κουκούλα αυτοκινήτου. Το όχημα παρέμενε συνήθως στο σημείο για μία ή δύο ημέρες, μέχρι οι δράστες να βεβαιωθούν ότι το όχημα δεν διαθέτει σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού θέσης GPS και αν είχε το μπλόκαρα με τζάμερ. Ακολούθως, χρησιμοποιώντας μονωτική ταινία διπλής όψης, τοποθετούσαν στο όχημα άλλες πινακίδες κυκλοφορίας, οι οποίες αντιστοιχούσαν σε οχήματα που δεν απασχολούσαν τις Αρχές και το φόρτωσαν σε ειδικό γερανοφόρο όχημα για να το μεταφέρουν στον χώρο αποσυναρμολόγησής του, στην περιοχή των Άνω Λιοσίων.
Μετά την αποσυναρμολόγηση των οχημάτων, τα μέρη τα οποία μπορούσαν να οδηγήσουν τις Αρχές στην ταυτοποίηση των κλεμμένων αυτοκινήτων, είτε τα πετούσαν σε κάδους απορριμμάτων στην περιοχή των Άνω Λιοσίων, είτε τα μετέφεραν στην περιοχή του Ασπροπύργου σε διαλυτήρια μετάλλων (σκραπατζίδικα) για καταστροφή.
Για τις μεταξύ τους επικοινωνίες και για να δυσχεράνουν τον εντοπισμό τους, είχαν προμηθευτεί τηλεφωνικές συνδέσεις ταυτοποιημένες σε άσχετους αλλοδαπούς. Μιλούσαν κωδικοποιημένα και χρησιμοποιούσαν εκφράσεις όπως «Να πάμε για καφέ», όταν κανόνιζαν να συναντηθούν για να διαπράξουν κλοπές, «Θα έρθεις για νυχτερινό ψάρεμα;» όταν ήθελαν να αποσυναρμολογήσουν κάποιο όχημα νυχτερινές ώρες.
Στην κατοχή τους, καθώς και σε πλήθος ερευνών που πραγματοποιήθηκαν σε σπίτια, αποθήκες, καταστήματα και χώρους στάθμευσης σε Καλλιθέα, άνω Λιόσια, Ταύρο, Μενίδι και Π. Φάληρο μεταξύ άλλων, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 30 οχήματα εκ των οποίων, τέσσερις μοτοσικλέτες, ένα γερανοφόρο όχημα, δυο Ι.Χ. φορτηγά, 23 Ι.Χ. αυτοκίνητα, δύο συσκευές «jammer», μεγάλος αριθμός εξαρτημάτων - ανταλλακτικών αυτοκίνητων, πλήθος εγκεφάλων, κλειδαριών και κλειδιών, εργαλεία αποσυναρμολόγησης οχημάτων και 50 φυσίγγια.
Υπολογίζεται πως δρούσαν τουλάχιστον τον τελευταίο χρόνο, ενώ οι Αρχές είχαν πληροφορίες για αυτούς το τελευταίο 5μηνο και υπολογίζεται επίσης πως είναι αρκετά τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν έξω και έχουν αγοραστεί από ανυποψίαστους πολίτες που τα αγόρασαν από μέλη της σπείρας ως μεταχειρισμένα, δίχως να γνωρίζουν πως στην πραγματικότητα είναι κλεμμένα. Οι δράστες με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους οδηγούνται στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σπείρα έκλεβε αυτοκίνητα με επαγγελματικό τρόπο.

Αληθινή ιστορία. Δείτε πώς βρέθηκε ένα κλεμμένο Smart...

Συμμορία με κλεμμένα από Γερμανία!